Hemeroteca d´entrades del Bloc Llibertats de l´any 2007

dilluns, 25 de juny de 2007

(Maragall dimissió) La Plataforma pel Català a l'Escola, crítica amb el decret d'ensenyament del govern

La Plataforma pel Català a l'Escola, crítica amb el decret d'ensenyament del govern
Considera que no és bo deixar en mans dels centres l'opció de la tercera hora d'espanyol

La Plataforma pel Català a l'Escola s'ha posicionat avui sobre el nou decret d'ensenyament del govern català, que deixa en mans dels centres educatius de primària l'opció d'impartir la polèmica tercera hora d'espanyol. La Plataforma considera que aquesta mesura pot dificultar el model d'escola catalana i ressalta que el català és la llengua minoritzada del país. També critica que el redactat del decret és poc concret i que deixa 'molt sols els professors'.

Sobre les hores d'espanyol, la Plataforma considera que augmentar-les és una mesura injustificada perquè així ho avalen els informes del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu.

Membres de la Plataforma han traslladat aquesta opinió al secretari de polítiques educatives del Departament d'Educació, Francesc Colomer, en una reunió mantinguda aquest matí a la seu d'Òmnium Cultural.

MANIFEST

Davant l'acord dels partits de Govern que ha resultat en l'anomenat Decret Maragall, les entitats adherides a la Plataforma pel Català a l'Escola volen expressar el seu posicionament de la manera següent:

1. Celebrem que s'hagi aconseguit la immersió lingüística a secundària. Esperem que es compleixi aquest difícil comprimís i que el Departament hi destini proa eines per al seu desenvolupament.

2. Valorem positivament que la famosa tercera hora de castellà ja no sigui obligatòria, però manifestem la nostra preocupació perquè per primera vegada, i tal com indica literalment l'esborrany d'instruccions d'inici de curs fet públic, "els centres podran impartir continguts d'àrees no lingüístiques en castellà o en una llengua estrangera".

3. En aquest sentit, la Plataforma pel Català a l'Escola NO va en contra de cap llengua, sinó que recorda que un possible augment d'hores de castellà està pedagògicament injustificat tal com avalen els informes del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu i que, per tant, els continguts d'àrees no lingüístiques en castellà podrien anar en detriment de la llengua catalana, socialment més dèbil

4. Alertem sobre l'argument que defensa el decret adduint que representa "la cobertura legal d'allò que ja era pràctica habitual". És precisament aquesta pràctica habitual, és a dir, l'aplicació real de la legislació i l'ús real del català a les aules, allò que ha estat precari en molts casos i el que s'ha d'abordar amb coratge

5. La Plataforma pel Català a l'Escola renova el seu compromís per fer possible una escola catalana en llengua i continguts i vetllarà perquè la llengua comuna de tots no reculi a les aules. Així mateix, és conscient que l'escola és només un dels àmbits d'ús que cal assegurar per a la llengua catalana, però que perd la raó de ser si no s'avança amb fermesa en d'altres contextos.

Per tot això,

6. Reclamem el lliure desplegament de la capacitat normativa de la Generalitat tal com l'Estatut recull.

7. Fem una crida a renovar el consens a favor del català com a llengua d'ensenyament i aprenentatge i com a eina de cohesió social, i a rebutjar mesures que no garanteixin l'escola catalana de qualitat que tots volem.

0 comentaris:

Publica un comentari

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Pàgina d'inici